Photo Jurnal de calatorie - Marea Nordului

Salutare tuturor, weekend-ul acesta am avut parte de o minivacanta pana la Marea Nordului, mai exact in localitatea Neßmersiel o localitate in nordul Germaniei, cu multe case de vacanta si un port ce pe vremuri deservea pentru descarcarea granelor din Africa, Asia si alte rute comerciale.
In zilele noastre portul este doar un port turistic, iar singurele nave care mai pleaca de aici sunt Iahturi personale si Feribotul ce are curse zilnice, curse destinate turistilor ce au de gand sa viziteze una dintre cele 7 mari insule ale Germaniei din Marea Nordului!

Cu precadere turistii vor sa ajunga pe insula Baltrum, unde am ajuns si noi in cele din urma!


Dar sa lasam textul de-oparte .. si sa intra tare in "paine" cu IMAGINI, doar se spune ca o Fotografie face cat 1000 de cuvinte nu?


Si iata ca am purces la drum,


 Aici avem o moara de vant, undeva in apropierea Marii Nordului



Seara, la apus am ajuns si noi la Marea Nordului, DAR CE SA VEZI... Marea nu era acasa, era si ea plecata la distractie .. sau eu stiu ce treaba avea?
A lasat in urma ei pe fratele ursuz si urat mirositor NAMOLUL NORDULUI!
Dap ... marea era undeva DEPARTE, din cauza Fluxului si Refluxului ... asa ca aveam de asteptat pana a 2-a zi pentru a putea saluta MAREA Nordului. Ce putem spune decat ca APUSUL la Marea Nordului este DEMENTIAL!

Iata ca a venit si ziua de Sambata, o noua zi, o zi in care speram sa vedem marea, sa vizitam ceva interesant si sa ne "simtem bine" ;)


 Am ajuns de dimineata (pe la ora 9 jumatate) In portul Nessmersiel, unde speram sa facem o plimbare de 2 ore si jumatate PE MAREA NORDULUI, mai exact pe fratele ei mai mic, adica pe namolul nordului! Da, se poate merge PE JOS, pe mare, pana pe insula Baltrum, din pacate, ghidul a plecat cu grupa de "cercetasi" la ora 9 fix. Nu ne-a ramas decat varianta de rezerva, sa asteptam feribotul de la ora 12:30 si sa mergem atunci sa vizitam Insula Baltrum.







Pana atunci aveam sa vizitam Parcul National Wattenmeer al Saxoniei Inferioare (Wattenmeer National Park of Lower Saxony) ,Aici aveam sa auzim (am fi vrut sa si vedem) o parte dintre vietuitoarele acestui parc, daar mai bine ca nu le-am vazut! Totusi, este un parc NATURAL, rezervatie naturala!





Va spuneam putin mai devreme despre posibilitatea de a MERGE PE MARE (la propriu, pe picioare) asa ca aici avem un exemplu clar, cu urmele domnului imbracat in rosu, care s-a aventurat cu o precizie de GPS pe un traseu numai de el stiut DIRECT IN MARE! (sau .. mai exact Namol :D ) Probabil dansul un localnic, care stia destul de bine drumul sau poate chiar avea un GPS cu el, de ce spun asta? Pentru ca, am fost avertizati sa NU ne avantam singuri, fara ghid... pe mare pentru ca putem sa intram in zone din care sa nu mai iesim. Asa ca am preferat sa asteptam cumintei feribotul. 

Ne-am imbarcat frumusel la ora stabilita, si feribotul a plecaaat (si noi cu el .. de data asta ^^) 


 Iata-ne deci, pe Marea Nordului, navigam pe acelasi traseu pe care in urma cu SUTE de ani se aduceau grane, materii prime, ceaiuri din asia, si cate si mai cate se comercializau pe acele vremuri.

Aici ne-am intalit cu colegul Feribotului nostru, si anume cursa care se intorcea cu turistii de dimineata!  Foarte frumos a fost cand s-au salutat Capitanii prin mesaje acustice de-ti spargeau timpanele, cu ajutorul SIRENEI bineinteles, iar apoi si noi si pasagerii de pe celalalt feribot sa ne salutam intre noi :D 







Ce credeti voi ca se vede in urmatoarele doua poze? 

Ce animale? Aham .. este vorba despre FOCI, Capitanul ne-a anuntat din timp ca pe partea stanga, daca avem noroc, o sa vedem o familie numeroasa de foci (nu am inteles exact ce fel de foci ...) Asa ca am fost norocsi si am vazut simpaticele mamnifere cum stateau pe plaja, incercand sa caute un strop de soare! Soare care, spre rusinea lui s-a facut pierdut printre norii negrii, ce au adus cu ei o ploaie TORENTIALA, si niste frumoase valuri pe mare. (sa zicem un mini pui de furtuna) 



Si iata ca am ajuns pe Insula Baltrum! 
Din pacate am fost intampinati de ploaie si vant, o ploaie rece si un vant aprig de iti taia respiratia, marinarii de pe vas ne-au spus sa stam linistiti ca nu dureaza mult ploaia .. si ca o sa apara soarele! 
Nu stiam noi ca vor avea sau nu dreptate, asa ca am alergat spre primul restaurant sa ne incalzim putin si sa ne uscam hainele care se udasera usor! 


Am intrat in restaurant, si ne-am asezat la o masa, spre surprinderea mea pe masa ne astepta un superb trandafir roz REAL ( in capul meu era ceva de genul .. de unde gasesti la mama lu procesc... TRANDAFIRI reali ), care avea un miros demential! 




Apoi mi-am comandat ceva cald, un ceai negru, ca sa imi dea energie si sa ma si incalzeasca in acelasi timp! Aici aveti si felul in care mi-a fost "prezentat" ceaiul, cu zahar in forma bruta, cristale mari de zahar, ceaiul la infuzat in ceainic, iar ceainicul asezat pe un superb suport ce avea la baza o lumanare, asta pentru a fi MEREU cald! 
Adevarul e ca am si mancat ceva, dar am zis sa nu fiu rau si sa va fac inima rea cu NEBUNIA culinara ce s-a asternut in platoul meu! Oricum ... va pot spune cu mana pe inima ca a fost delicios! 

Dup ce am mancat, am baut un ceai negru si un pahar de vin rosu, ne-am facut curaj si am zis .. HAI SA VIZITAM INSULA! 

Am iesit afara si spre surprinderea noastra AFARA ne astepta domnul SOARE! Da, soarele si-a facut aparitia, nori pe cer mai erau dar numai cat sa fie bine, in schimb vantul parca avea acum o forta de mai mai sa ne ia pe sus!







Si iata, in sfarsit si MAREA, in toata splendoarea ei,  cam suparata si cu spume ... dar, frumoasa!


Am facut cateva poze, apoi am mers putin mai departe.



Am ajuns pe un mini dig, unde era si o bancuta, dar, cum v-am zis mai devreme, vantul batea atat de tare incat a TREBUIT sa ma tin de o bara astfel incat sa nu ma ia pe sus! Aveti aici dovada:


N-am patit totusi nimic ^^ , ne-am continuat plimbarea mai departe, cautam plaja, sa putem sa atingem marea, nu doar sa o salutam si atat.





Si iata ca am gasit si plaja, de un nisip extraordinar de fin, probabil din cauza vantului care a macinat graunte cu graunte rocile insulei.







Da! Ajuns aici, mi-am facut curaj si am zis: 
"Bai tata, am ajuns pana aici si sa nu bag si io un crac in apa? E pacat!"
 Asa m-am descaltat frumusel si JAP in apa!
Nu va spun ca apa era rece ca un cub de gheata, nu de alta dar nu o sa ma credeti! (zic) :D

Ne-am mai plimbat pe plaja, am mai facut o poza, si cred ca am reusit sa surprind cateva momente  interesante! 
Astept sa dati si voi cu parerea la finalul "jurnalului" de calatorie.



Aceasta imagine cred ca surpinde PERFECT atmosfera NORDICA! 
Vantul ce parca viscolea nisipul fin ca o matase, norii pufosi si parca nervosi ca le face cineva poze... iar scoicile, cel putin ce a mai ramas din ele... isi gasesc linistea pe plaja rece.
Norocul m-a ajutat sa prind inclusiv o pana in zborul ei zbuciumat de vanturile nordice! 
In fundal se observa sora mea si colega ei. ^^

Eu si sora mea :D 

Peripetiile nu au mai continut foarte mult de aici, deoarece s-a facut aproape vremea pentru a merge inapoi in port, de unde urma sa luam feribotul inapoi spre Nessmersiel. 
Undeva in jurul orei 18, ne-am luat la revedere de la Insula Baltrum, pe drumul de intoarcere am mai facut nenumarate poze, dar deja sunt peste 20 de imagini aici si foarte mult text si cred ca ar plictisii daca as mai scrie si as mai pune imagini acum! 

Cu multumiri pentru timpul pe care l-ati pierdut alaturi de mine pe Marea Nordului, va urez sa aveti o noapte/dimineata/zi/seara buna! 

Sa auzim numai de bine! ;)

6 Responses so far.

  1. Frumos peisajul dar un pic cam dezolant ....cel putin eu una as merge acolo doar sa am un moment cu mine insumi in pace si liniste :)

  2. Te crezi zmeu... sa te ia vantu' :)))

  3. Bravo! Ai scris foarte frumos si lucruri interesante. Sa mergi si la Haga, Scheveningen, e superb...

  4. Bravo! Ai scris foarte frumos si lucruri interesante. Sa mergi si la Haga, Scheveningen, e superb...

  5. Ce viața trista: nu prea ai cui povestii și o faci pe net, nu ai cu cine... și mergi cu sora-ta, nu prea cheltuiesti... de acolo de la munca, dai o fuga pe ploaie, sa vizitezi un parc și o insula. Ce naiba e frumos și interesant în ăsta ?!?

    Response from Anonim
  6. Mulțumim pentru frumoasa povestire și pentru fotografiile superbe😊

Lasa aici comentariul tau!
Multumesc!