Povestire Automobilistica

Iaca dragii mosului, povestim cu drag si spor urmatoarea intamplare intamplacioasa cu:

VEDETA ZILEI: Un Opel Corsa D nascuta in anul de gratie, 2008. Masinuta surorii mele! ( FUFU Wink ) 


Toata intamplarea se petrece in localitatea MELLE din Germania Wink (google-it si o gasiti) !

Acum 4 zile, am observat pe afisajul din bord urmatorul mesaj: InSP2 ! 
Nu stiam exact ce inseamna acel insp2 .. dar culmea, se apropie (in 2 saptamani) programarea pentru revizia/inspectia tehnica periodica ) 
La o cautare pe stimabilul domn GOOGLE, am gasit cum ca ar fi vorba despre un BEC ars, sau ceva la instalatia electrica! 
Buun .. zis si facut, am mers la masina sa verific despre ce e vorba! Si da, becul stanga fata era ars ... (cel putin eu asa am presupus)! 
Bun .. nu am putut merge atunci cu masina la reprezentanta ci am ajuns abia IERI (sau alarteri'?) Nu mai stiu,  oricum nu conteaza! 

Asa ca am ajuns abia dupa 2 zile la reprezentanta opel sa intrebam si noi ca niste necunoscatori DESPRE CE ESTE VORBA! 
Bun, am ajuns acolo, un nene ... aparent amabil dar usor plictisit, ne intreaba care e problema, relatam noi frumos despre ce problema avem ... si mergem la masina!
Ridicam capota, aprindem farurile, bineinteles becul din stanga Nu merge! (p.s. mentionez ca farurile de pe masinuta surorii mele sunt model cu lupa adaptativa ... sper ca am zis bine si sa nu-mi sariti in cap daca am zis vre-o prostie Tongue )  
Mestereste omu pe acolo ... se uita .. NU SCOATE BECUL ... nu nimic .. si zice: "DA .. Am gasit! Este cablajul "KAPUT" facem o programare si veniti cu masina si schimbam cablajul! "


Eu am zis .. ba de da-ma draq! E KAPUT cablaju ai? Da sa ma uit si io ... ma benoclez si eu pe acolo, vad intradevar un cablu putin deizolat (sau dezizolat?) , dar altceva nimic ... grav! Din punctul meu de vedere! 

Mergem inapoi la birou, hai sa facem programare zice nea caisa .. noi .. ALoo .. Alo .. stai asa .. cat costa, cat sta masina la voi, ce presupune treaba asta... etc! Si incepe omu: "Aaa e o treaba usoara ... 5-10 minute se schimba cablajul si e gata" 
Iaaauzi .. zic eu in capul meu de roman! Destepti nemtii astia .. si PROMPTI! (el continua sa ne spuna ca LUNI, la ora 14 si la ora 16 are liber pentru a schimba CABLAJUL!) 
Incercam sa aflam DIN NOU pretul acestei operatiuni! Si omul zice: "A da, am uitat! {bate el intr-un calculator, tzac pac .. pac tzac} .. si zice .. intre 230 si 250 de EURO va costa!"

Eu usor sceptic .. ii spun lu sorumea ... Ba de da-o dreaq! E vorba de schimbat un cablu de 5-10 cm .. sau de IZOLAT un cablu de 5-10 cm! Atata lucru stiu SI EU sa fac, ma mai uit pe net, mai citesc si eu .. si m-oi descurca! 

Ii spunem lu NEA' ca sa ne lase un nr de telefon si ca il sunam sa facem programarea! 

Si ... ne indreptam catre A.T.U. - Deutschland ( un fel de lant de magazine si service-uri auto in germania ) ! 
Ajunsi acolo, mergem si povestim acelasi lucru unui baiat de 20-23 de ani! Vine baiatu, se uita la masina, la eroare, deschidem capota, deschide capacul de la far, in 2-3 min scoate BECUL, ni-l arata, ERA ARS!


Ne zice: "Da becul este ars, haideti sa va dam un bec si sa-l montam"! 
Sora mea pleaca cu baiatul respectiv sa cumpere becul, si intre timp ma fac ca ma uit si eu ca un "mare mecanic" ce NU sunt, acolo la zona unde e becul! 


Buuun, se intoarce baiatul cu becul NOU sigilat in mana si ii spun eu "ca prostu" auzi .. m-am uitat si eu si .. am vazut ca e un cablu care nu e bine izolat, nu cumva de acolo e problema? 
El zice .. Um... Nu am observat! Si se uita mai atent, verifica cablajul, imi zice ca, invelisul exterior este usor deteriorat DIN CAUZA CALDURII emanate de catre BEC, dar ca firele sunt in perfecta STARE!!!

 Eu raman :| interzis bineinteles, baiatul scoate becul din cutie, il aseaza in locasul lui, inchide capacul, imi spune: " Aprinde farurile, ne uitam .. dam faza lunga, faza scurta, verificam TOATE becurile, totul OK! Mesajul InSP2 din bord a disparut! Deci .. TOT ESTE PERFECT! 

Toata afacerea a costat 12.99 euro (Pretul BECULUI Phillips) ... si 5-10 minute cu tot cu verificarea TUTUROR luminilor exterioare ale masinii (Pozitie, Avarii, Semnalizari, Frana, bec pentru mersul inapoi .. TOT ce inseamna sistem de iluminare!!! 
Diferenta de .... 200-230 de euro este UNDEEE? 

Asa ca ... dragii mosului, NU NUMAI in REPREZENTANTELE din ROMANIA se intampla treaba asta... cu oameni care sunt pusi pe jecmaneala, si oameni neseriosi, si oameni care nu au ce sa caute intr-o reprezentanta auto!!! 
Deci se poate intampla sa dai peste astfel de reprezentante chiar in tara de origine a Vehiculului, si sa ramai cu un gust amar, dar cu o experienta pe care NU o sa o uiti, si cu un sfat pentru alti posesori de vehicule: "Cautati SERVICE-uri AUTORIZATE .. altele decat reprezentanta oficiala a marcii masinii voastre!"

2 Responses so far.

  1. Foarte adevarat !

    Response from Anonim
  2. Ehehehe, la Logan mi s-a ars de atatea ori becul incat il schimb singur in 5 minute. Cred ca e vreo incurcatura electrica pe-acolo, ca la cateva luni se tot arde

Lasa aici comentariul tau!
Multumesc!