Review Dacia Logan 1.2

In seara asta am de gand sa fac un review amanuntit despre cum se comporta Loganul nostru (al familiei) cand mai are aproape 100 de km si ajunge in 3000 de km!




Voi incepe cu INCEPUTUL!
Astfel .. cand am achizitionat masina, inginerul care ne-a predat masina ne-a zis asa: pana la 3000 de km sa nu o turez peste 3000 de turatii pe min, sau daca trec sa trec DOAR la nevoie, iar schimbarea vitezelor sa se faca la 1800-2000 de turatii! 
Nu am ascultat ceea ce-a zis nea' ingineru' si am tinut masina subturata, la semafor imi era MILA sa o calc si mai opream motorul... astfel ... m-am SPERIAT de un consum de 10-11 litrii la suta! 
Speriat fiind am zis ia sa pun in aplicare ce zicea ne-a caisa de la Redac Craiova ... si pana acum .. am avut consum NUMAI urban ... cel mai mic ... 6 cel mai mare 7 (cu aer conditionat dat drumu').
Apoi, a urmat weekend-ul trecut PRIMUL drum lung pe care l-a avut aceasta masinuta: Craiova-->Brasov  si retur!!! Unde spre surprinderea noastra, a facut fata cu brio serpentinelor de pe Rucar-Bran, iar ca si consum .. (la final, dupa craiova-brasov-craiova) 5.5  litrii pe 100 de km ( aer conditionat folosit aproape continuu ) il opream cand consideram ca am nevoie de putin mai multa putere pentru ca sa fim seriosi, AC-ul papa ceva putere din motor!


Am uitat sa precizez faptul ca inginerul de la care am preluat masina din reprezentanta Dacia ne-a zis sa .. NU O MENAJAM dupa 3000 de km! Pentru ca, daca "o inveti lenesa, lenesa va fi" ! Asa ca ... fara probleme, drumul catre brasov acolo unde mi-a permis asfaltul si traficul, am ajuns cu ea la 130-140 LEJER .. iar ca plaja de turatii .... 120 = 3000 ture, 130 = 3300 ture, 140 3900 poate si mai mult uneori, MENTIONEZ ca masina avea incarcare MARE ( bagaj + 3 adulti MARI, cu greutate ^-^ ) 


Ca si sfaturi pentru posesorii de LOGAN 1.2 :
Sfaturi pentru consum: 
- Schimbat vitezele 1800-2300 
- AC-ul folosit pe treapta 1-a (din 4) si pe cadranul de rece, la o treime!
- Evitarea deschiderii geamurilor (e mai economica folosirea aerului conditionat) asta in cazul in care nu aveti paravanturi la masina.


Sfaturi pentru intretinere:
- Pana in acest moment nu am avut nevoie de intretinere, dar mi s-a recomandat sa imi achizitionez aparatori de noroi, si acele aparatori de plastic pentru protectia aripilor impotriva pietrelor din carosabil.
- Montarea de folie de protectie (atat solara cat si antiefractie) ... din experienta cu masina anterioara la care mi-au spart de doua ori geamul ptr o SACOSA goala si pentru un casetofon de 100 de lei ... e de preferat achizitionarea de folie auto profesionala si omologata! Confera un grad sporit de siguranta geamurilor, este un filtru bun de radiatii UV si multe alte beneficii. (plus ca ARATA BINE Logoanurile cu Folie pe geamuri ;) )
- Personal ma deranjeaza un singur lucru, stergatoarele sunt putin mai scurte decat este geamul si exista undeva la mijlocul parbrizului (pe unde este oglinda) o zona care NU este stearsa niciodata, recomandarea celor de la dacia a fost sa achizitionez un stergator cu o lungime putin mai mare (cele actuale sunt de 55 de centimetrii din cate am inteles)
- Pentru a proteja vopseaua masinii nu este indicat sa o spalati la spalatorie care are SPUMA ACTIVA... cel putin o perioada de 1 an de zile (sfat dat tot de baietii de la dacia) 


Sfaturi gasim o sumedenie la un minim google search, ce am scris mai sus am probat .. si voi proba! Sunt, ca sa zic asa, sfaturi AUTORIZATE!!! 
Asa ca, posesorilor de LOGAN 1.2 16v Va doresc DRUMURI BUNE si viata lunga masinii voastre!


LATER EDIT! 
Cum se vede in comentariile de mai jos mi s-a atras atentia asupra unor chestii... iar eu ATRAG atentia asupra comentariilor: 
1. NU SUNT PROFESIONIST!
2. NU STIU CE INSEAMNA SUBTURAT SI SUPRATURAT! ( eu tineam masina la aproximativ 1000 de TURE! .. ptr mine ASTA insemna SUBTURATA) 
3. Acesta este un blog PERSONAL .. si acestea-s pareri PERSONALE! 
4. Multumesc pentru comentarii ;)) 

11 Responses so far.

  1. ...nu sunt de acord cu o buna parte din articol...si am sa incep structurat...1. probabil ai gresit, dar nu inteleg o parte din primul paragraf"nu am ascultat...si am tinut masina subturata"...daca schimbi vitezele la 1800-2000 de turatii sa fi sigur ca e subturata si omori motorul...apoi afirmi ca "am zis sa pun in aplicare ce zicea"...sa inteleg cu tu consideri ca masina e supraturata la 1800?....2. fiecare isi lauda masina...dar la 130 fac pariu ca ai 4000 de ture poate si mai mult;mai ales la 1.2...("MENTIONEZ ca masina avea incarcare mare")...iar la sfaturi m-ai dat gata....daca circuli cu masina proprie ca taximetristul ca sa scoti consum sa fi sigur ca in cativa ani ai facut varza motorul, mai ales ca e si benzina...

    Response from Anonim
  2. in totalitate de acord cu ce zice colegul la 1800 ture - 2000 masina e subturata si etc...

    Response from Anonim
  3. Salut!
    Nu stiu cum ai tu 3000 de ture la 120km/h!
    Si eu am Logan 1.2 16V 75CP Euro5 si la 100 km/h am 3000 de ture!
    Treapta de viteza trebuie schimbata intre 2000 si 2500 rpm pentru un consum bun! Parerea mea!
    Numai bine!

  4. ai dreptate Daniel . de fapt la 100km/h are cam 3100 3150 viteza corecta pe gps nu ce arata bordul care oricum arata cu 4-7 km mai mult

    Response from Anonim
  5. La noul Sandero indicatorul de schimbat viteza se aprinde la peste 2000 ture, deci e recomandarea de fabrica, in principiu e aproape corect ce spunea nea in articol. In oras oricum prea putin mergi cu 2000, decat daca vrei sa mestegi in mamalica la 5 secunde, folosesc in general viteza a 3-a pentru marea parte a drumurilor urbane, intre 1500-3000 dupa caz...

  6. Folia nu te protejeaza de hoti. Ei folosesc laser (lumina cu punct) care trece prin folie si observa daca exista obiecte prin masina, atat ziua cat si noaptea. Iti spune un om care lucreaza in domeniu. Singurul lucru care te protejeaza de hoti...este ... sa nu fie niciun obiect la vedere. Adica nici macar o punga goala! Numai spunem de GPS-uri, detectoare radar, laptopuri si altceva. Deci nimic la vedere.

    Response from Anonim
  7. Foarte utile sfaturi!!!

    Response from Anonim
  8. Eu am logan 1.2 16v 2013/ La 100 km/h am 3000 de ture. Dupa ce am facut 3000 de km i-am dat pe A2 140 si avea undeva intre 4000 si 5000 de ture. Daca insistam lua 150 dar n-am facut-o. Singura ei problema e demarajul, care e mai greoi daca o inveti puturoasa. Viteza cu care merg de obicei in afara loc. este 100-110, dar am "intins-o" intentionat ca sa se invete cu ceva viteza, sa nu fie putoare. Intr-adevar, daca "tragi" de motor se lasa si incepi sa te bagi in depasiri cu ceva curaj, adica e mai de viteza. Totusi e 1.2 asa ca e bine sa nu uitam asta!

  9. am acelasi logan 1.2/16V/75 CP si nu stiu ce relevanta are dar ca sa fiu si eu in ton cu restu ... am facut 9000 de km in 3 luni deoarece fac naveta craiova pitesti(in general ) deseori si pana acum ft multumit de masinuta.Consumul extra urban nu sare de 5,5% in conditiile in care merg ft agresiv si ca sa confirm la 110 km/h(de asemenea verificat cu GPS) masina indica 3100-3200 RPM dar din ce am observat cam pe acolo isi prinde cuplu calumea si de acea la 150 de km/h nu ajungi in 5000 RPM (poate si pentru ca este limitata electonic) in fine .Din punct de vedere al fiabilitati pana acum am bagat 1000 de lei in ea (cauciucuri de iarna si presuri de cauciuc pt ca jegosii le au trecute ca optional) urmeaza schimbul de ulei la 10000 de km si pregatirea pentru iarna ce o sa vina, poate ceva antigel si lichid de parbriz ce rezista la temperaturi mai mici.In general sunt multumit de masina atat ca tinuta de drum dar sa recunosc si ca aspect.

    Response from Anonim
  10. Mi se pare o masina destul de buna.

  11. Numele meu este Lilian N. Aceasta este o zi plină de bucurie a vieții mele din cauza ajutorului pe care mi-a oferit-o Dr.saguru, ajutându-mă să-mi recuperez ex-soțul cu vraja lui magică și de dragoste. Am fost căsătorit timp de 6 ani și a fost atât de teribil pentru că soțul meu mă înșela într-adevăr și căuta un divorț, dar când am întâlnit e-mailul Dr.saguru pe internet despre modul în care a ajutat atât de mulți oameni să-și primească ex și de a ajuta la stabilirea relației. și să facă oamenii să fie fericiți în relația lor. Mi-am explicat situația și i-am căutat ajutorul, dar spre cea mai mare surpriză, mi-a spus că mă va ajuta cu cazul meu și că acum sarbatoresc pentru că soțul meu sa schimbat complet pentru totdeauna. El vrea întotdeauna să fie lângă mine și nu poate face nimic fără prezența mea. Mă bucur foarte mult de căsnicia mea, o celebrare mare. Voi continua să depun mărturie pe internet pentru că Dr. Saguru este cu adevărat un adevărat vrăjitor. VĂ RUGĂM SĂ VĂ RUGĂM AJUTAȚI DOCTOR SAGURU ACUM ACUM DUPĂ EMAIL: drsagurusolutions@gmail.com sau WhatsApp +2349037545183 El este singurul răspuns la problema dvs. și te face să te simți fericit în relația ta.
    1 LOVE SPELL
    2 CÂȘTIGĂȚI BACK EX
    3 FRUCTE DE FEMEI
    4 PROMOȚIE SPELL
    5 SPELL DE PROTECȚIE
    6 SPELL BUSINESS
    7 SPELL GOOD JOB
    8 LOTTERY SPELL și SPELL CASE SPELL.

Lasa aici comentariul tau!
Multumesc!