Protectie...

Nu stiu de ce scriu despre asta, probabil simt nevoia de a proteja si de a fi protejat!
Cu unii dintre voi am discutat personal despre faptul ca NOI .. toti suntem ENERGIE si tot ceea ce ne inconjoara reprezinta Energie!

In profesia mea (de Kinetoterapeut pentru cei care nu stiu ce-s eu de profesie :D ) ma intalnesc cu astfel de energii zilnic... in clasa a X-a am invatat la fizica despre sisteme, ca ele pot fi inchise sau deschise. Sisitemele inchise nu fac schimb de energie cu alte sisteme din mediul inconjurator, in timp ce, cele deschise au aceasta posibilitate. Spre finalul lectiei, am fost totusi avertizati ca in natura nu exista sisteme inchise. Cu alte cuvinte, odata cu prima noastra respiratie pe aceasta planeta, am si inceput schimburile energetice , de fapt, ele incepusera din viata intra-uterina. Am facut aceasta incursiune in fizica de clasa a X a pentru a sublinia ca indiferent ce metoda de protectie energetica vom alege, nu vom reusi sa suprimam schimburile energetice intre noi si cei din jurul nostru!

Masajul este o terapie in care schimburile energetice intre terapeut si client nu pot fi evitate. Problema este ce anume se schimba si care este sensul schimburilor energetice. De curand am aflat ca trebuie sa ma protejez de faptul ca ofer din energia mea si de a "primii" din energia pacientilor/clientilor mei. Cei care lucreaza in domeniu stiu pe pielea lor ca, la anumiti pacienti, dupa o sedinta de masaj ne simtim efectiv EPUIZATI sau ... "Stori de energie" (fara vlaga.. uneori chiar cu durere de cap si alte simptome de genul).

Metodele de a ne proteja pe noi insine de energiile pacientilor si implicit si pe pacienti de energiile noastre sunt cateva: exercitii mentale, rugaciuni, folosirea cristalelor, etc. Cele mai frecvent folosite exercitii mentale sunt cele in care terapeutul se imagineaza lucrand dintr-o sfera alba, luminoasa, impenetrabila sau dintr-o coloana alba, luminoasa, de asemenea impenetrabila. Punctele slabe ale acestui exercitiu mental ar fi mai multe: primul, preocupat de masaj, terapeutul uita sa se concentreze si asupra acestui exercitiu si taria, “impenetrabilitatea” sferei lui  au de suferit; al doilea punct slab: dezvoltarea unei sfere puternice necesita mult antrenament mental, ceea ce nu este deloc usor de realizat. La indemana oricui este rugaciunea, cu totii stim Tatal nostru, este usor de rostit in gand la inceputul masajului si oricand in timpul masajului. Este o "unealta" foarte puternica de protectie a noastra (a terapeutului).

Pana acum ceva vreme nu stiam (sau stiam ca trebuie sa ma protejez dar nu stiam metodele de protectie) cum sa ma protejez de energiile negative (sau nu) ale pacientilor/clientilor mei. Involuntar insa, sau mai bine zis acum ceva (mai multa) vreme mi-am dat seama ca rostind Tatal nostru in minte ma ajuta sa fiu la fel de plin de energie pe tot parcursul intalnirii mele cu un client. O alta metoda ar fi rostirea Psalmului 90 despre care nu stiam prea multe, am desoperit asta pe http://masajmagazin.wordpress.com/ .
Psalmul 90 spune:

1. Cel ce locuieşte în ajutorul Celui Preaînalt, întru acoperământul Dumnezeului cerului se va sălăşlui.
2. Va zice Domnului: “Sprijinitorul meu eşti şi scăparea mea; Dumnezeul meu, voi nădăjdui spre Dânsul”.
3. Că El te va izbăvi din cursa vânătorilor şi de cuvântul tulburător.
4. Cu spatele te va umbri pe tine şi sub aripile Lui vei nădăjdui; ca o armă te va înconjura adevărul Lui.
5. Nu te vei teme de frica de noapte, de săgeata ce zboară ziua,
6. De lucrul ce umblă în întuneric, de molima ce bântuie întru amiază.
7. Cădea-vor dinspre latura ta o mie şi zece mii de-a dreapta ta, dar de tine nu se vor apropia.
8. Însă cu ochii tăi vei privi şi răsplătirea păcătoşilor vei vedea.
9. Pentru că pe Domnul, nădejdea mea, pe Cel Preaînalt L-ai pus scăpare ţie.
10. Nu vor veni către tine rele şi bătaie nu se va apropia de locaşul tău.
11. Că îngerilor Săi va porunci pentru tine ca să te păzească în toate căile tale.
12. Pe mâini te vor înălţa ca nu cumva să împiedici de piatră piciorul tău.
13. Peste aspidă şi vasilisc vei păşi şi vei călca peste leu şi peste balaur.
14. “Că spre Mine a nădăjduit şi-l voi izbăvi pe el, zice Domnul; îl voi acoperi pe el că a cunoscut numele Meu.
15. Striga-va către Mine şi-l voi auzi pe el; cu dânsul sunt în necaz şi-l voi scoa
te pe el şi-l voi slăvi.
16. Cu lungime de zile îl voi umple pe el, şi-i voi arăta lui mântuirea Mea”. 

Cu siguranta pe unii (dintre cititorii mei) v-am plictisit cu toate cele scrise mai sus... dar zilele trecute am simtit nevoia (si inca simt) de a ma proteja de anumite energii!


P.S. Puteti sa fiti cat de bine/rauvoitori vreti, sa lasati un comentariu si sa imi spuneti si mie CE parere aveti despre ce-am scris mai sus ... ORICE remarca...critica sau comentariu este binevenit!
P.S.2 Marea majoritate a informatiilor de mai sus provin de pe site-ul http://masajmagazin.wordpress.com/

2 Responses so far.

  1. Foarte bine ca ai inceput sa postezi si lucruri care ne privesc in mod special pe noi, kinetoterapeutii. Iti sugerez chiar sa faci o rubrica speciala..saptamanala sau lunara in care sa aduci noutati despre tot ce inseamna domeniul de recuperare. :)

    Response from onutza
  2. oau .....
    iti amintesti de orele de fizica din liceu.....
    profa ar fi mandra de ea dc ar citi

    Response from Daniela

Lasa aici comentariul tau!
Multumesc!