Bine de tot!

Azi m-am trezit bine!

Da' bine de tot! Adică încă dorm, dar mă fac că-s treaz!
Visez încă, deşi e trecut bine de orele prânzului mare!

Mă tot bântuie o amintire din copilărie! 
Să fi avut 12 ani când am început "Scoala de lupta", aşa le spunea mama cursurilor de Judo! Dap, am fost şi Judokan; am mai trântit şi eu pe unul, pe altul, şi de multe ori am fost şi eu trântit de Tatami (Saltelele speciale din sălile de sport cu specific combat sau non combat).

Vă ziceam că mă bântuie o amintire din copilărie, amintire ce are legătură cu primul meu cantonament sportiv, cu echipa de Judokani, unii mai mici, unii mai mari (cu... experienţă mă refer). Cu echipa și cu antrenorul meu am ajuns în Târgovişte!


Nu ştiam (pe vremea aceea) absolut nimic despre Târgovişte şi minunatele locuri de pe acolo! 
Bine, nici acum nu pot să spun că știu prea multe despre toată istoria Țării Românești, despre fiecare Domnitor în parte, cu toate poveșile sale! Sau despre fiecare perioadă a istoriei noastre! 
Poate ar trebui să știu toate astea, poate cu toții ar trebui să fim mai atenți la istoria propriei nații!
Așa că, acolo (în cantonamentul din tinerețile mele), am aflat că pentru mai bine de 3 (trei) secole, Târgovişte a fost reşedinţă domnească şi capitală a Ţării Româneşti! 


Parcă şi văd, o mână de domnitori, uniţi la masa cea mare din Cetatea Domnească, ce unelteau la urzeala împotriva cotropitorilor! Cu ale lor pocale pline de vin şi de alte lichide Bahusiene, gândeau și plănuiau! Afară din cetate așteptau oștile fiecărui cneaz, domnitor, voievod sau mai știu eu ce bioer mai domnea pe vremea aceea! Oști care, acum, erau UNA:
Oastea Țării Românești
Tocmai de aici, de la ospăţul domnesc, venindu-le ideea de a construi un atac pe care urmau sa-l numească "Jocurile foamei"! În "jocul" lor, ar fi avut ca scop eliberarea Țării Românești!

Mdap, am luat-o puțin pe arătură, dar numai puțin! Cred că mi se trage de la prea mult vizionat de "Game Of Thrones" sau ... în traducere "Urzeala Tronurilor". Așa se întâmplă când treci de la jocurile copilăriei, la jocurile vieții de adult! Doar... vizionarea unui film poate fi catalogată uneori ca parte integrantă a jocurilor oamenilor mari (și nu numai). Asta este! Nu am ce să fac, dar sunt un pasionat al filmelor istorice, filme ce au cam TOT ce își dorește un cinefil să aibă: acțiune - prin scenele de luptă; dramă - prin durerea simțită atunci când unul dintre personajele pe care le îndrăgești este ucis sau grav rănit, comedie - prin diverse dialoguri ce au umor (mai mult sau mai puțin negru), și, bineînțeles partea de istorie care aduce savoare în mijlocul poveștii.

Mă declar un fan al seriei televizate de HBO, deși, aș încerca și varianta tipărită! Sau mai bine zis ORIGINALUL! 

Este bine știut că transpunerea în imagini a unei cărții, este realizată întotdeauna prin viziunea și inspirația creațională a regizorului! 

Așa că, vă invit pe fiecare în parte să deveniți propriul regizor.
Aștept să îmi împărtașiți impresiile voastre legate de seria editată a poveștii "Urzeala Tronurilor". 


În următorul episod, vă voi povesti impresiile mele personale legate de această carte. 
Aștept cu nerăbdare să îmi sosească de acasă (din România) pachetul care conține întreaga serie a poveștii lui George R.R. Martin.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2013 
Sursă imagini: Wikipedia si Nemira.ro 

Lasa aici comentariul tau!
Multumesc!