Frica!

Buhuhuuuu!!!



Frica este una dintre cele cinci emotii primare. Frica este singura emotie care poate sa fie contructiva sau distructiva. Ca sa nu ne bagam asa de rau in ceata, sau sa nu va ia frica incepem cu un filmulet amuzant, care ne aduce FRICA in prim plan! Asadar vizualizare placuta!



Acum dupa ce a trecut Frica, sa stam de vorba putin mai serios. 

Ce este FRICA? 
Conform Dictionarului Explicativ al limbii Romane: 
"FRICĂ s. f. Stare de adâncă neliniște și de tulburare, provocată de un pericol real sau imaginar; lipsă de curaj, teamă, înfricoșare. ◊ Loc. adj.Fără frică = neînfricat; curajos. ◊ Loc. adv. Cu frică = cu teamă, temându-se. Fără (nicio) frică = cu curaj. Nici de frică = nicidecum, deloc. ◊ Expr.A băga (cuiva) frica în oase = a înfricoșa (pe cineva). A duce frica cuiva (sau a ceva) = a) a-i fi teamă de cineva sau de ceva; b) a-i fi teamă să nu i se întâmple cuiva ceva rău. A fi cu frica în spate (sau în sân) = a fi într-o continuă stare de neliniște, de teamă. A ști de frica cuiva = a asculta pe cineva, fiindu-i frică de el. – Cf. gr. phrikē."

Sau dupa WikiPedia: 
Frica este un mecanism de supraviețuire ce apare ca răspunsul unui om la o amenințare concretă, de obicei negativă. Frica este legată de anxietate. Aceasta depinde de persoană și poate varia de la prudență la fobie și paranoia. Ea ține de mai multe stări, printre care grija, anxietatea, teroarea, paranoia, oroare, panică.

Acum, ca am inteles ce inseamna sa ne fie frica, am sa va povestesc ultima mea "mare frica". 
Deoarece am un loc de munca diferit de al surorii mele si trebuie sa fac naveta intr-o cu totul alta directie decat ea, aveam nevoie de un alt autovehicul. Dupa lungi cautari si peste 30 de masini "probate", am decis sa imi cumpar "aproape" masina visurilor mele (spun asta pentru ca doar culoarea nu este asa cum imi doream: Albastru (M2) Metalizat).
Nu mai spun ca a trebuit sa dau pe ea "o carca de bani" (eu vroiam ceva mai ieftin, dar sora mea, ca femeia, a sarit cu gura pe mine: "- Ia-ti ma o masina mai noua, chiar daca e mai scumpa, ia-ti-o cu mai multe dotari, ca daca e veche si e "troaca", dai banii degeaba pe ea!"), dar chiar are multe imbunatatiri sau dotari. Unde mai pui, ca si la "Test Drive" s-a comportat cel mai bine din peste cele 30 de vehicule testate. 
Toate bune si frumoase, decizia o data luata, banii dati, a trebuit sa ridic masina la doua zile dupa incheierea contractului. Asta deoarece am solicitat personal o inspectie tehnica noua. 
Pentru ca eu lucrez dupa amiaza si masina trebuia "ridicata" dupa ora 16, am trimis mesagerul de incredere (sora mea) sa aduca acasa vehiculul. Ramasese stabilit ca atunci cand ajunge acasa imi va da de stire. In conditii normale de trafic si vreme, drumul de la Dealer-ul auto pana acasa la noi, nu dureaza mai mult de 30 de minute. 
S-a facut ora 17. Nici o veste de la sora mea. S-a facut 18:00. La fel! NICI UN SEMN! Mai astept juma de ora (mi-am zis eu in gand, in timp de lucram) si sun indiferent ce ar fi! 
Ce sa mai treaca juma` de ora, ca la maxim 10 minute ma suna sora mea: "- Salut! Inca NU sunt acasa! Masina mi-a aratat ceva erori pe bord si nu pricep eu prea multe. Am sunat inapoi la Dealer si mi-a explicat ce si cum. Sunt in parcare pe autostrada si a trebuit sa pun apa in sistemul de racire. Si culmea nu am decat apa minerala." 
De aici au inceput palpitatiile mele. Ce s-o fi intamplat? In urma cu doua zile era totul perfect! Ar fi trebuit acum sa "zboare" nu sa dea erori pe bord... 
Astfel m-au chinuit intrebarile si fricile, angoasele si frustrarile, timp de ca. doua saptamani, pana am reusit sa merg cu masina buclucasa la un "mecanic adevarat". Pana am ajuns la mecanic, am vorbit cu o gramada de oameni. Multi dintre ei sunt oameni cunoscuti in timpul serviciului (lucrez cu oamenii, sunt FizioKinetoterapeut), am vorbit cu prieteni de acasa, am folosit comunitatea online pentru mai multa informare si cautare de solutii pentru problemele masinii mele. Ce a fost in sufletul meu, nu pot descrie in destule cuvinte! Insa, cand mecanicul a dat verdictul: " - Domnule, masina aceasta este buna! O mai folositi fara probleme inca 10 ani de acum incolo, doar cu inspectiile periodice la timp, motorina si ulei", parca imi topaia sufletul de fericire.

Desi mi-a dat emotii, iar pretul a fost "putin" cam mare pentru contul meu bancar, sunt foarte multumit de masina MEA! 


Consider ca frica mi-a fost inlaturata, cu ajutorul comunicarii atat online cat si offline. Intotdeauna, exista o cale de rezolvare a problemelor, comunicarea este una dintre ele.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2014.

Lasa aici comentariul tau!
Multumesc!